RADIONICE RAZVOJA PROFESIONALNIH VEŠTINA
Izgradnja uspešne karijere u uslovima kakvi vladaju u savremenoj globalnoj i naročito u srpskoj privredi, svakoj narednoj generaciji predstavlja sve veći izazov. Za pronalaženje radnog mesta u struci, sa zadovoljavajućim primanjima i radnim uslovima, više nisu dovoljni diploma i stručna znanja koja ona podrazumeva. „Meke veštine“ (soft skills) kao što su samouverenost, fleksibilnost, kreativnost, usmerenost ka rešavanju problema, timski rad (kooperativnost i liderstvo), efektivno komuniciranje, postali su važni kriterijumi savremenih kompanija pri zapošljavanju, izboru poslovnih partnera i neophodne osobine budućih samostalnih preduzetnika. Rad se odvija u grupama 10-15 polaznika.
PO ZAVRŠETKU PROGRAMA UČESNICI DOBIJAJU SERTIFIKAT O STEČENOM NIVOU PROFESIONALNIH VEŠTINA.
OSNOVNI KURS
Nedelja | Radionice | Sati |
I | Samospoznaja i razvoj asertivnosti | 2 |
I | Samospoznaja i razvoj asertivnosti | 2 |
II | Samo-motivacija i motivacija drugih | 2 |
II | Personalni marketing | 2 |
III | Sposobnost adaptacije i fleksibilnost | 2 |
III | Interpersonalne veštine i timski rad | 2 |
Osnovni kurs traje 12 sati, raspoređenih u 3 nedelje.
KOTIZACIJA: 70eur
NAPREDNI KURS
Datum | Radionice | Sati |
IV | Kreativnost i inovativnost | 2 |
IV | Veština prezentacije | 2 |
V | Poslovna komunikacija – racionalni i emocionalni aspekt | 2 |
V | Liderstvo | 2 |
VI | Raspolaganje vremenom i ograničenim resursima | 2 |
VI | Utvrđivanje prioriteta i donošenje odluka pod pritiskom | 2 |
Napredni kurs traje 12 sati, raspoređenih u 3 nedelje.
KOTIZACIJA: 60eur. Uslov za upis naprednog je završen osnovni kurs.
Kotizacija za avansno plaćanje oba kursa je 100 EUR!
PROGRAM
Samospoznaja i razvoj asertivnosti
Samospoznaja i razvijanje samopouzdanja su osnova adekvatne profesionalne orijentacije i uspešne izgradnje karijere.
Ciljevi radionice su: razumevanje i prihvatanje sopstvenih potreba, kapaciteta, talenata, sposobnosti i afiniteta, kao ključnih smernica za definisanje profesionalnih ciljeva, kao i razvijanje preduslova profesionalnog uspeha – samopouzdanja, upornosti i odlučnosti.
Tehnike i metode: razlikovanje stilova ponašanja pasivnog, agresivnog i asertivnog, tehnike za razvijanje samopouzdanja, unapređenje komunikacije sa različitim društvenim stilovima, usvajanje adekvatnog stepena asertivnosti u različitim situacijama na radnom mestu, tehnike postizanja ravnoteže između privatne i profesionalne sfere.
Samo-motivacija i motivacija drugih
Samo-motivacija kao važna oblast emocionalne inteligencije je životna veština od ključnog značaja.
Cilj radionice je da se identifikuju i razviju ključni elementi motivacije: potreba za ličnim ostvarenjem, usavršavanjem ili zadovoljenjem određenih standarda, posvećenost ostvarivanju ciljeva (ličnih, kolektivnih, korporativnih), Inicijativa i optimizam, kao sposobnost da se nastavi stremljenje ka cilju uprkos preprekama.
Razumevanje i ovladavanje tehnikama samo-motivacije predstavlja osnovu za razumevanje i primenu različitih metoda motivacije na ostale članove tima. Ovo je od posebnog značaja za menadžere i vođe tima, koji stiču sposobnost da pravilno ocene moguće načine motivisanja i primene ih na članove tima.
Tehnike i metode: upoznavanje sa različitim motivatorima (podsticajima), materijalnim i nematerijalnim, analiziranje i merenje njihovih efekata u praktičnim situacijama.
Personalni marketing
Predstavljanje sebe, sopstvenih kvaliteta i veština potencijalnom poslodavcu, klijentu ili članovima tima u novom okruženju, obično nije prijatan zadatak. Osnova personalnog marketinga su samopouzdanje i asertivnost, zasnovani na objektivnoj samoproceni – veštine kojima je posvećena posebna pažnja u prvim radionicama.
Ciljevi radionice su: sticanje veštine jasnog i ubedljivog komuniciranja, zadobijanje poverenja, sigurnost i pozitivan odnos prema teškim pitanjima i situacijama tokom intervjua, ovladavanje tehnikama za prevazilaženje nelagodnosti pred autoritetima.
Tehnike i metode: Više vidova grupnog, interaktivnog rada.
Sposobnost adaptacije i fleksibilnost
Zbog brzine tehnoloških i ekonomskih promena u savremenom svetu, sve uspešne kompanije imaju potrebu za kadrovima spremnim da se prilagode promenljivim okolnostima i uslovima, novim idejama i konceptima, koji su spremni na izazov suočavanja sa nepoznatim, novim ili neočekivanim.
Cilj radionice je usvajanje tehnika i modela lake i brze adaptacije na novonastale okolnosti, okruženje, metode i modele rada, kroz realne poslovne simulacije, usvajanje pozitivnog odnosa prema sopstvenim mogućnostima u nepoznatim situacijama, razvijanje dinamičnog pristupa načinu rada i razmišljanja.
Tehnike i metode: Metode individualnog i rada u manjim grupama, kao i u parovima, za razvijanje otpormosti na stresogene situacije.
Interpersonalne veštine i timski rad
Interpersonalne veštine su od fundamentalnog značaja za ostvarivanje uspešnih relacija na svim životnim poljima: poslovnom, privatnom i društvenom.
Ciljevi radionice su: razvijanje verbalne komunikacije, veštine slušanja, emocionalne inteligencije i razumevanje kao preduslova za timski rad, zatim pronalaženje odgovarajućih uloga u različitim razvojnim fazama i aktivnostima tima, unapređenje performansi grupe, timsko rešavanje problema, uspostavljanje konsenzusa.
Kreativnost i inovativnost
Oslanjanje na već postojeće, utvrđene, ideje, proizvode i pretpostavke, u savremenom periodu ubrzanih promena, često vodi ka regresiji i neuspehu pojedinca i kompanije.
Cilj radionice: sticanje veština kreativnog razmišljanja koje dovodi do inovacija i poboljšanja sistema, proizvoda i procesa, pretvaranje problema u mogućnosti za rast, podsticanje “out-of-the-box“ razmišljanja, razvijanje sposobnosti primene metoda za stvaranje entuzijazma za nove inicijative,
Tehnike i metode: interaktivno učenje i usvajanje tehnika kreativnog razmišljanja, koje vode nastajanju novih ideja, primena potvrđenih modela za uspostavljanje inovativne klime u radnom okruženju.
Veština prezentacije
Veštine kojima se ovladava tokom radionica o samospoznaji, razvoju asertivnosti i personalnom marketingu, predstavljaju stabilnu osnovu za nadgradnju u vidu prezentovanja sadržaja širem auditorijumu. Tokom prethodnih radionica, začeto je kreiranje individualnog stila komuniciranja i predstavljanja, koje se dodatno usavršava za potrebe javnog nastupa.
Ciljevi radionice su: sticanje veština jasnog i svrsishodnog prezentovanja sadržaja, sa upečatljivim predstavljanjem ključnih ideja, prevazilaženje nelagodnosti javnog nastupa, zadržavanje prirodnog tona i gestikulacije, efikasno korišćenje glasa, pokreta i jezika u javnom nastupu, prepoznavanje najboljeg i najefikasnijeg načina prezentovanja, i njegovo prilagođavanje sopstvenom stilu i potrebama, sticanje sposobnosti procene očekivanja i raspoloženja publike, privlačenje i zadržavanje pažnje slušalaca, kontrolisanje atmosfere sopstvenim stilom i energijom, sticanje poverenja slušalaca.
Tehnike i metode: Diskusioni rad u velikoj grupi, formiranje ključne teme i prezentovanje iskustvenog procesa i rezultata pred drugima.
Poslovna komunikacija – racionalni i emotivni aspekti
Veština efikasne komunikacije je jedan od temelja profesionalnog napredovanja. Bilo da se odnosi na razgovor licem u lice, ili razmenu elektronske pošte, efikasno komuniciranje podrazumeva smislenu poruku koja uspostavlja konekciju i ostavlja snažan utisak.
Cilj radionice: razvijanje efikasne veštine komunikacije na radnom mestu, što podrazumeva pravi izbor reči koji će poruku učiniti jasnom i jednostavnom, poboljšavanje tehnike profesionalnog pisanja i veština prezentacije, očuvanje poželjnog nivoa spontanosti i autentičnosti pri razmeni ideja, mišljenja i potreba bilo da se radi o saradnicima u timu, autoritetima ili klijentima, dalje usavršavanje ličnog stila započetog u radionici Veštine prezentacije.
Tehnike i metode: kratka izlaganja, diskusione grupe.
Liderstvo
Liderske uloge se ne odnose samo na formalni autoritet u radnom okruženju. Liderske veštine mogu biti primenjene i poželjne u mnogim društvenim, porodičnim i profesionalnim ulogama koje ne podrazumevaju nadređenu poziciju. Ove veštine dolaze do izražaja u svim situacijama u kojima se javlja potreba za vođstvom. Dobar lider je onaj koji to postaje na osnovu ličnog kredibiliteta i zato što ljudi ŽELE da ga slede!
Ciljevi radionice: razvijanje najvažnije veštine lidera – strateško razmišljanje, razvijanje sposobnosti vizualizacije željenih dostignuća, usavršavanje pojedinih veština stečenih u prethodnim radionicama, posebno asertivnosti, motivisanja drugih, delegiranja, konstruktivnog mišljenja, ali i ličnih kvaliteta neophodnih za vođstvo – odlučnost, upornost, optimizam.
Tehnike i metode: kratko predavanje, interakkcije među grupama
Raspolaganje vremenom i ograničenim resursima
Upravljanje vremenom je značajna pomoć u povećanju lične produktivnosti, smanjenju nivoa stresa i poboljšanju profesionalnih rezultata. Efikasno upravljanje vremenom je adekvatan odgovor na povećani poslovni pritisak savremene svetske privrede i ekonomskih previranja.
Cilj radionice: sticanje osnovnih veština efikasnosti, razvijanje sposobnosti određivanja prioriteta i raspodele vremena po prioritetima, dalje razvijanje i održavanje fokusa i motivisati, čije su osnove postavljene u prethodnim radionicama, ovladavanje veštinama „stvaranja“ slobodnog vremena, koje dovodi do smirivanja tenzija u radnom okruženju, veština delegiranja.
Tehnike i metode: razdvajanja „važnog“ i „hitnog“, procene mogućnosti i primena u uslovima konkretnih ograničenja.
Utvrđivanje prioriteta i donošenje odluka pod pritiskom
Haos postaje deo stvarnosti mnogih organizacija.
Cilj radionice je ovladavanje raznovrsnim, ali jednostavnim alatima i tehnikama za ublažavanje, razjašnjavanje i eliminisanje opasnosti od preovlađujućeg haosa, unapređenje veština stečenih u radionici Raspolaganje vremenom i ograničenim resursima.
Tehnike i metode: definisanje elemenata haosa koji se mogu kontrolisati, donošenje odluka na osnovu višestrukih analiza problema, određivanje redosleda zadataka po važnosti i hitnosti, primena asertivne komunikacije pri promenama prioriteta, racionalno i efikasno korišćenje raspoloživih resursa.